منوی سایت


 

خیلی از اوقات خریداران درب اتوماتیک در انتخاب موتور توبولار یا موتور ساید دچار سرگردانی میشوند ،ممکن است برای شما پیش آمده باشد که دو کارشناس درب اتوماتیک برای شما دو مدل توبولار و ساید را پیشنهاد بهتری نسبت به مدل دیگر ارائه داده باشند،چاره چیست ؟

نحوه کارکرد موتور توبولار:

موتور توبولار یا تیوبولار همانگونه که از نامش پیداست در لوله قرار میگیرد و همانند یک آرمیچر عمل کرده که با چرخش خود باعث چرخش لوله میشود پس گرمای تولید شده در موتور به راحتی خارج نمیشود به جهت اینکه با فضای خارج در ارتباط نیست! 
این اتفاق هم یک مزیت است هم یک عیب،مزیت بدلیل این است که موتور در درون لوله (شفت) است و فضایی را اشغال نمیکند و درنتیجه رول درب اتوماتیک به حداقل میرسد ،عیب را هم میتوان به عدم تخلیه مناسب گرمای موتور عنوان کرد اما سوال اینجاست که اگر محدودیت فضا داشته باشیم عیب تخلیه گرمایی چگونه برطرف شود؟

راه حل: 

به علت رقابت منفی در بازار امروز کشور که بعضی واردکننده ها کیفیت را فدای قیمت کرده اند متاسفانه باید گفت خیلی از مارکهای موجود از موتور آلومینیومی یا آلومینیوم با روکش مس استفاده میکنند ،ماهیت آلومینیوم در وجود گرما بسیار آسیب پذیر است و موستوجب سوختن خواهد شد.
اگر از موتور توبولار با سیمپیچ مس استفاده کنید ، بدلیل ساختار ماهیتی فلز مس (دیرتر گرم میشود و سریع تر تخلیه گرمایی میشود) عمر مفید موتور بسیار بالا بوده و با وجود محصور بودن آسیب نخواهد دید.
گرچه  باید گفت طبق تجربه ، برای دهنه های بزرگتر از 16 متر مربع و استفاده موتورهای توبولار 180 نیوتن و بیشتر بدلیل دلایل اشاره شده حتی با سیمپیچ مس پیشنهاد نمی گردد، شاید بپرسید چرا ؟

علت عدم استفاده از موتور توبولار در دهنه های بزرگ: 

  • تولید گرمای زیاد در موتورهای توبولار صنعتی 
  • عموما تردد در دربهای صنعتی بیشتر خواهد بود
  • درصورت خرابی موتور نیاز به باز کردن قسمت اصلی درب(شفت)است که در دربهای بزرگ پردردسر و هزینه برتر است
  • در متراژهای بزرگ بدلیل عریض بودن دهنه فشار بیشتری بر موتور وارد خواهد شد.
 

پس چه زمانی از موتور توبولار استفاده کنیم؟

با بکارگیری موتور توبولار با سیمپیچ مس برای دهنه های با متراژ نهایتا 16 مترمربع در واقع تا قدرت 140 نیوتن میتوانید با خیال راحت از حسنهای این مدل محرک درب اتوماتیک استفاده نمایید .

توصیه ها در استفاده از موتور توبولار: 

  • پوشاندن قسمت لیمیت سویچها جهت جلوگیری از نفوذ آب
  • استفاده از اندکپ فلزی به جای پلاستیکی
  • دقت در کانکشن لوله با موتور (پیچ در محدوده لیمیت سویچ استفاده نشود)
  • استفاده از مدارفرمان استاندارد با گارانتی و فابریک به جای مدارهای متفرقه


در انتهای این مقاله میتوان نتیجه گرفت درصورت محدودیت فضا و ارتفاع استفاده از موتورهای توبولار سیمپیچ مس تا ابعاد متوسط پیشنهاد میشود و برای دهنه های بزرگ بخصوص در شهرهای با آب و هوای گرم ،موتورهای ساید را مناسب تر می دانم.

امیدوارم این مطالب جهت انتخاب بهتر شما مفید واقع شود.
 

بازدید : 9123
2 بهمن 1398 ساعت 08:53 ب.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری